суботу, 21 березня 2020 р.

На допомогу учню 6 класу

Виконайте тест за твором Рея Бредбері "Усмішка"

тисни тут






















Виконай контрольну роботу 

тисни   тут



Тема: Джанні  Родарі «Листівки з видами міст». Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття

Подорож… Хто ж не любить подорожувати? Мабуть, таких людей немає. Сьогодні я  вам пропоную мандрівку до прекрасної країни Італії, батьківщини відомого дитячого письменника та поета Дж.Родарі . За свої чудові твори для дітей він був удостоєний найвищої нагороди в галузі дитячої літератури – медалі Г.К.Андерсена.
Хто ж він цей славетний Д.Родарі? Про що писав? До чого прагнув?
На ці питання ми і спробуємо дати відповідь під час нашої подорожі.




- Що ви знаєте про листівки?

     (Листі́вка – відкритий лист на цупкому прямокутному аркуші паперу, що містить зазвичай адресу, поштову марку та зображення з одного боку і текст повідомлення з іншого).
Робота з текстом. Прочитайте текст.
      Листівка давно стала звичним атрибутом будь-якого свята. Ми даруємо листівки на день народження, на Різдво та Новий Рік, вітаємо своїх близьких і рідних за допомогою листівок з річницями та пам’ятними подіями.
     Та чи задумувалися ви, що цей простий клаптик картону має свою історію та традиції? Приміром, у Японії найперші листівки були подвійними, а у США у далекому 1893 їх не надсилали поштою, а дарували винятково як сувеніри.
     Найперша вітальна листівка датується 15 сторіччям і зберігається у Британському музеї. Вона приурочена до Дня усіх закоханих. Дослідники сходяться на думці, що її автором був герцог Орлеанський, який начебто і надіслав цю листівку з буцегарні своїй коханій.
     З тих пір пройшло немало часу і ось у 19 сторіччі вітальні листівки набули величезного поширення. Їх приурочували і до Великодня, і до дня святого Патріка та Різдва.
    Одного разу в 1840 році заможний англійський джентльмен не встигав поздоровити з Різдвом кагалу своїх друзів і знайомих. Тому він замовив в художника тисячу вітальних листівок з нескладним малюнком. Ці листівки були надіслані поштою у конверті.
     Листівки, які лишилися, цей джентльмен продав просто на вулиці по шилінгу за кожну. Цим джентльменом був Генрі Коул, перший директор Музею Вікторії та Альберта, що в Лондоні.
      У 1878 на Всесвітньому поштовому конгресі в Парижі ухвалено міжнародний стандарт листівки, з 1904 її ліва половина відведена для листа. Із кінця ХІХ ст. вітальні картки починають друкуватися в багатьох європейських країнах.
      Їх кількість вже обчислюється мільйонами. В Україні вітальні картки започаткувала серія з куточками Києва, яка побачила світ 1895 р. з легкої руки Степана Кульженка.

Переглянь презентацію:


 - Що нового дізналися про листівки?
- Як ви гадаєте, хто може бути причетним до створення листівок?
- Допускаєте, що і письменники та поети можуть створювати свої листівки

Біографія Джанні Родарі (прочитай)

    Його батько помер, коли Родарі було лише десять років. Родарі і його два брати, Чезаре і Маріо виховувалися їхньою матір'ю в її рідному селі впровінції Варезе. Після закінчення школи Джанні поступив до семінарії, провчився там три роки і отримав диплом вчителя. У віці сімнадцяти років він вже почав викладати у початкових класах в селах його провінції.  У 1939 році Родарі поступив на навчання до Міланського університету.
    Під часДругої світової війни  Родарі був звільнений від призову до армії з причини його поганого здоров'я. Перебуваючи у скрутному фінансовому становищі, він поступив на роботу до одного з відділень фашистської партії і згодом був змушений вступити до цієї партії. Тяжко сприйнявши втрату двох своїх найкращих друзів і свого улюбленого брата Чезаре у нацистському концтаборі Джанні Родарі у 1944 році вийшов з фашистської партії і приєднався до італійської компартії, де почав брав участь в італійському русі опору.
    У 1948 році Родарі почав працювати журналістом у виданні італійської компартії «Уніта» і водночас почав писати оповідання для дітей. У 1950 році він був призначений редактором нового італійського щотижневого дитячого журналу «Піонер» У1951 р. Родарі опублікував свої перші твори: «Книжка веселих віршів» і «Пригоди Цибуліно».
     У 1952 році він вперше відвідав СРСР, де згодом бував доволі часто. У 1953 р. одружився з Марією Терезією Феретті, яка 4 роки по тому народила йому дочку, Паолу. У 1957 р. після офіційного іспиту Родарі був визнаний професійним журналістом.
     У 1966-1969 рр. Родарі працював над спільними проектами з дітьми. У 1970 році за внесок до дитячої літератури був нагороджений Премією Ганса Хрістіана Андерсена, що зробило його одним з найвідоміших італійських дитячих письменників. Його твори почали перекладатися на інші мови народів світу. У 1979 році, після чергової подорожі до СРСР, його здоров'я значно погіршилося і він припинив писати. 1980 р. у Римі, під час операції, Джанні Родарі помер.

Переглянь відео та презентацію.



Прочитай поезію Д.Родарі "Листівки з видами міст"



Словникова робота  (Ознайомся усно)

Капітолій – один із семи пагорбів, на яких виник Давній Рим
Колізей – амфітеатр, де відбувалися бої гладіаторів
Форум – площа для масових зборів
Мілан – місто Італії, де   розміщений   один   із  найкращих     соборів  світу, побудований у готичному стилі
Пізанська вежа – знаменита похила вежа заввишки 55 – 56 м
Венеція – найромантичніше місто Італії
Гавань – захищене від вітру місце, куди заходять  кораблі
Неаполітанська затока – розташована на західному березі Італії, її  ширина – 30 м
Везувій – один із небезпечних вулканів світу
Гондоли – човни
Гулі – ігри
Синьйори – звертання до чоловіків
            Глянець – блискуча поверхня     

           У. Закріплення знань, умінь і навичок.
                                  Стежина «Навчальна».               
- Визначити  жанр, рід, тему, ідею вірша, проблеми.

Жанр – вірш
Рід  - лірика

-   Запиши у зошит

   Тема – розповідь про красу Італії та життя її простих людей,        про листівки як символ широти сприйняття світу
    Ідея – автор закликає  «дивитися за картинку», не тільки насолоджуватися гарними краєвидами та чудовою архітектурою, а й перейматися долями інших людей.
    (КАРТИНКИ ВЕСЕЛІ, ЖИТТЯ – СУВОРЕ)
     Головна думка вірша Джанні Родарі «Листівки з видами міст»:
Уславлення краси й різноманітності світу, прагнення до його відкриття та пізнання.
Висловлення співчуття простим трудівникам, чиєю працею створюється усе багатство.
Наголошення на необхідності соціальної справедливості та вмінні підходити до оцінки життєвих явищ різнобічно.
Проблеми –  (соціальні)   любов до рідної землі, людей
- Тяжкої долі простої людини
- Соціальної несправедливості
- Краси – реальності (Буденності)

 Оцініть свою роботу на аркуші самооцінювання. 

Аркуш самооцінювання

Тема уроку: Джанні Родарі. «Листівки з видами міст»

Оцінка (бали)
Тепер я можу:

Виразно читати поетичні твори

Пояснити значення терміна «ліричний герой»

Знаходити у вірші художні засоби

Визначати тему, ідею, головні проблеми твору

Міркувати,  символом чого є листівки у вірші

                    Слово вчителя.
  Ми з вами побували в прекрасній країні – Італії,  країні-музеї, познайомилися з творчістю Дж. Родарі, проаналізувати його поезію «Листи з видами міст…» і , я думаю, той багаж знань, що ви сьогодні отримали, ви візьмете з собою в життя.
У кожному музеї є Книга відгуків, де кожен має залишити свій запис про враження від побаченого.

-         Щоб ви записали у цій книзі?
 -         Чи порадили б ви прочитати твори Дж. Родарі своїм рідним, друзям?

 Домашнє завдання. Твір-мініатюра «Про що може розповісти листівка?»


Тема.  Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайявату».

  Цього разу волею автора “Пісні про Гайавату” ми потрапили на південний берег Верхнього озера, в далекі ліси Північної Америки, опинилися серед її корінного населення – індіанців.
 А їх протягом чотирьох століть пригноблювали європейські  завойовники, відбирали в них землю, винищували цілі племена. Попри всі негаразди, цим людям вдалося зберегти національну культуру, вагомою частиною якої є міфи, легенди, казки.
  У  багатьох  з  них  відображено  споконвічне  прагнення  індіанських народів до миру. Білен Ліш  ірокезьких племен починався словами: “Ми прийшли, щоб привітати мир і подякувати    йому”. Тема нашого уроку звучить так:
           Величний гімн миру ( за поемою Г.Лонгфелло “Пісня про Гайавату”)
Поет у своїй поемі відкрив завойовникам Америки, нащадкам завойовників ту Америку, яку нищили вогнем і мечем, розповів про життя її корінного населення.
Цей твір зробив відразу Лонгфелло знаменитим, бо з його сторінок звучав палкий заклик.
                          ……сила тільки в згоді!
                       А безсилля – в ворожнечі!
                       Помиріться ж, мої діти,
                       Будьте друзями, братами!
        «І образ Гайавати в поемі  “став своєрідним промовистим закликом  до єднання народів, живим втіленням цього єднання”, - підкреслював Іван Драч.

                                                                         






                                     

   Домашнє завдання:   Опрацюйте матеріал підручника.  Складіть анкету до біографії Г.Логфелло. Складіть гроно до образу головного героя. Дайте письмову відповідь на запитання "До чого закликає Гайавата.



                          Тема:  Роберт Бернс  «Моє серце в верховині…»

                                                      Переглянь  відео




    

Попрацюй за презентацією: виконай все що там вимагається. 





Домашнє завдання.
*Читати статтю підручника про Р. Бернса;
*вивчити визначення «ліричний герой»;
*повторити теорію літератури (епітет , метафора);
*вивчити вірш  Роберта Бернса «Моє серце в верховині…» напам’ять.


ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ. ХАЙКУ МАЦУО БАСЬО


Завдання:

Опрацювати матеріал підручника тобі допоможуть картки.











































Немає коментарів:

Дописати коментар