Виконайте тест за твором Рея Бредбері "Усмішка"
тисни тут
Виконай контрольну роботу
тисни тут
Тема: Джанні Родарі «Листівки з видами міст». Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття
Подорож… Хто ж не любить подорожувати? Мабуть, таких людей немає. Сьогодні я вам пропоную мандрівку до прекрасної країни Італії, батьківщини відомого дитячого письменника та поета Дж.Родарі . За свої чудові твори для дітей він був удостоєний найвищої нагороди в галузі дитячої літератури – медалі Г.К.Андерсена.Хто ж він цей славетний Д.Родарі? Про що писав? До чого прагнув?
На ці питання ми і спробуємо дати відповідь під час нашої подорожі.
(Листі́вка – відкритий лист на цупкому прямокутному аркуші паперу, що містить зазвичай адресу, поштову марку та зображення з одного боку і текст повідомлення з іншого).
• Робота з текстом. Прочитайте текст.
Листівка давно стала звичним атрибутом будь-якого свята. Ми даруємо листівки на день народження, на Різдво та Новий Рік, вітаємо своїх близьких і рідних за допомогою листівок з річницями та пам’ятними подіями.
Та чи задумувалися ви, що цей простий клаптик картону має свою історію та традиції? Приміром, у Японії найперші листівки були подвійними, а у США у далекому 1893 їх не надсилали поштою, а дарували винятково як сувеніри.
Найперша вітальна листівка датується 15 сторіччям і зберігається у Британському музеї. Вона приурочена до Дня усіх закоханих. Дослідники сходяться на думці, що її автором був герцог Орлеанський, який начебто і надіслав цю листівку з буцегарні своїй коханій.
З тих пір пройшло немало часу і ось у 19 сторіччі вітальні листівки набули величезного поширення. Їх приурочували і до Великодня, і до дня святого Патріка та Різдва.
Одного разу в 1840 році заможний англійський джентльмен не встигав поздоровити з Різдвом кагалу своїх друзів і знайомих. Тому він замовив в художника тисячу вітальних листівок з нескладним малюнком. Ці листівки були надіслані поштою у конверті.
Листівки, які лишилися, цей джентльмен продав просто на вулиці по шилінгу за кожну. Цим джентльменом був Генрі Коул, перший директор Музею Вікторії та Альберта, що в Лондоні.
У 1878 на Всесвітньому поштовому конгресі в Парижі ухвалено міжнародний стандарт листівки, з 1904 її ліва половина відведена для листа. Із кінця ХІХ ст. вітальні картки починають друкуватися в багатьох європейських країнах.
Їх кількість вже обчислюється мільйонами. В Україні вітальні картки започаткувала серія з куточками Києва, яка побачила світ 1895 р. з легкої руки Степана Кульженка.
Переглянь презентацію:
- Що нового дізналися про листівки?
- Як ви гадаєте, хто може бути причетним до створення листівок?
- Допускаєте, що і письменники та поети можуть створювати свої листівки
Біографія Джанні Родарі (прочитай)
Його батько помер, коли Родарі було лише десять років. Родарі і його два брати, Чезаре і Маріо виховувалися їхньою матір'ю в її рідному селі впровінції Варезе. Після закінчення школи Джанні поступив до семінарії, провчився там три роки і отримав диплом вчителя. У віці сімнадцяти років він вже почав викладати у початкових класах в селах його провінції. У 1939 році Родарі поступив на навчання до Міланського університету.Під часДругої світової війни Родарі був звільнений від призову до армії з причини його поганого здоров'я. Перебуваючи у скрутному фінансовому становищі, він поступив на роботу до одного з відділень фашистської партії і згодом був змушений вступити до цієї партії. Тяжко сприйнявши втрату двох своїх найкращих друзів і свого улюбленого брата Чезаре у нацистському концтаборі Джанні Родарі у 1944 році вийшов з фашистської партії і приєднався до італійської компартії, де почав брав участь в італійському русі опору.
У 1948 році Родарі почав працювати журналістом у виданні італійської компартії «Уніта» і водночас почав писати оповідання для дітей. У 1950 році він був призначений редактором нового італійського щотижневого дитячого журналу «Піонер» У1951 р. Родарі опублікував свої перші твори: «Книжка веселих віршів» і «Пригоди Цибуліно».
У 1952 році він вперше відвідав СРСР, де згодом бував доволі часто. У 1953 р. одружився з Марією Терезією Феретті, яка 4 роки по тому народила йому дочку, Паолу. У 1957 р. після офіційного іспиту Родарі був визнаний професійним журналістом.
У 1966-1969 рр. Родарі працював над спільними проектами з дітьми. У 1970 році за внесок до дитячої літератури був нагороджений Премією Ганса Хрістіана Андерсена, що зробило його одним з найвідоміших італійських дитячих письменників. Його твори почали перекладатися на інші мови народів світу. У 1979 році, після чергової подорожі до СРСР, його здоров'я значно погіршилося і він припинив писати. 1980 р. у Римі, під час операції, Джанні Родарі помер.
Переглянь відео та презентацію.
Прочитай поезію Д.Родарі "Листівки з видами міст"
Словникова робота (Ознайомся усно)
Капітолій – один із семи пагорбів, на яких виник Давній Рим
Колізей – амфітеатр, де відбувалися бої гладіаторів
Форум – площа для масових зборів
Мілан – місто Італії, де розміщений один із найкращих соборів світу, побудований у готичному стилі
Пізанська вежа – знаменита похила вежа заввишки 55 – 56 м
Венеція – найромантичніше місто Італії
Гавань – захищене від вітру місце, куди заходять кораблі
Неаполітанська затока – розташована на західному березі Італії, її ширина – 30 м
Везувій – один із небезпечних вулканів світу
Гондоли – човни
Гулі – ігри
Синьйори – звертання до чоловіків
Глянець – блискуча поверхня У. Закріплення знань, умінь і навичок.
Стежина «Навчальна».
- Визначити жанр, рід, тему, ідею вірша, проблеми.
Жанр – вірш
Рід - лірика
- Запиши у зошит
Тема – розповідь про красу Італії та життя її простих людей, про листівки як символ широти сприйняття світу
Ідея – автор закликає «дивитися за картинку», не тільки насолоджуватися гарними краєвидами та чудовою архітектурою, а й перейматися долями інших людей.(КАРТИНКИ ВЕСЕЛІ, ЖИТТЯ – СУВОРЕ)
Головна думка вірша Джанні Родарі «Листівки з видами міст»:
• Уславлення краси й різноманітності світу, прагнення до його відкриття та пізнання.
• Висловлення співчуття простим трудівникам, чиєю працею створюється усе багатство.
• Наголошення на необхідності соціальної справедливості та вмінні підходити до оцінки життєвих явищ різнобічно.
Проблеми – (соціальні) любов до рідної землі, людей
- Тяжкої долі простої людини
- Соціальної несправедливості
- Краси – реальності (Буденності)
Оцініть свою роботу на аркуші самооцінювання.
Аркуш самооцінювання
Тема уроку: Джанні Родарі. «Листівки з видами міст»
|
Оцінка (бали)
|
Тепер я можу:
| |
Виразно читати поетичні твори
| |
Пояснити значення терміна «ліричний герой»
| |
Знаходити у вірші художні засоби
| |
Визначати тему, ідею, головні проблеми твору
| |
Міркувати, символом чого є листівки у вірші
|
Слово вчителя.
Ми з вами побували в прекрасній країні – Італії, країні-музеї, познайомилися з творчістю Дж. Родарі, проаналізувати його поезію «Листи з видами міст…» і , я думаю, той багаж знань, що ви сьогодні отримали, ви візьмете з собою в життя.
У кожному музеї є Книга відгуків, де кожен має залишити свій запис про враження від побаченого.
- Щоб ви записали у цій книзі?
- Чи порадили б ви прочитати твори Дж. Родарі своїм рідним, друзям?
Домашнє завдання. Твір-мініатюра «Про що може розповісти листівка?»
Тема. Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайявату».
Цього разу волею автора “Пісні про Гайавату” ми потрапили на південний берег Верхнього озера, в далекі ліси Північної Америки, опинилися серед її корінного населення – індіанців.
А їх протягом чотирьох століть пригноблювали європейські завойовники, відбирали в них землю, винищували цілі племена. Попри всі негаразди, цим людям вдалося зберегти національну культуру, вагомою частиною якої є міфи, легенди, казки.
У багатьох з них відображено споконвічне прагнення індіанських народів до миру. Білен Ліш ірокезьких племен починався словами: “Ми прийшли, щоб привітати мир і подякувати йому”. Тема нашого уроку звучить так:
Величний гімн миру ( за поемою Г.Лонгфелло “Пісня про Гайавату”)
Поет у своїй поемі відкрив завойовникам Америки, нащадкам завойовників ту Америку, яку нищили вогнем і мечем, розповів про життя її корінного населення.
Цей твір зробив відразу Лонгфелло знаменитим, бо з його сторінок звучав палкий заклик.
……сила тільки в згоді!
А безсилля – в ворожнечі!
Помиріться ж, мої діти,
Будьте друзями, братами!
«І образ Гайавати в поемі “став своєрідним промовистим закликом до єднання народів, живим втіленням цього єднання”, - підкреслював Іван Драч.
Домашнє завдання: Опрацюйте матеріал підручника. Складіть анкету до біографії Г.Логфелло. Складіть гроно до образу головного героя. Дайте письмову відповідь на запитання "До чого закликає Гайавата.
Тема: Роберт Бернс
Попрацюй за презентацією: виконай все що там вимагається.
Попрацюй за презентацією: виконай все що там вимагається.
Домашнє завдання.
*Читати статтю підручника про Р. Бернса;
*вивчити визначення «ліричний герой»;
*повторити теорію літератури (епітет , метафора);
*вивчити вірш Роберта Бернса «Моє серце в верховині…» напам’ять.
*вивчити визначення «ліричний герой»;
*повторити теорію літератури (епітет , метафора);
*вивчити вірш Роберта Бернса «Моє серце в верховині…» напам’ять.
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ. ХАЙКУ МАЦУО БАСЬО
Завдання:
Опрацювати матеріал підручника тобі допоможуть картки.
Завдання:
Опрацювати матеріал підручника тобі допоможуть картки.
Немає коментарів:
Дописати коментар