Зарубіжна література 6 клас

                       2022 -2023 навчальний

Джек Лондон
"Жага до життя"

























 


Дай відповіді на запитання:

1.     З опису чого починається оповідання «Любов до життя»?

2.     Хто є героями оповідання і з якою метою вони приїхали в суворий край?

3.     Якими ми їх бачимо на початку оповідання?

4.     Яке нещастя сталося з супутниками Білла, коли він переходив потік?

5.     Як вчинив Білл?

6.     Чи була надія в супутника Білла, що той його зачекає?

7.     Продовжуючи іти з болем в нозі, зовсім втомлений, чого найбільше прагнув герой твору? Який біль найбільше його мучив?

8.  Як він намагався добути собі їжу?

 Пізніше йому все ж таки вдалося підкріпитися? Яким чином?

10.  Після того, коли герой побачив ведмедя, які були його дії?

11.   Чи всі речі, які при собі мав герой, він зберігає?

12.  Сопіння кого раптом почув герой оповідання?

13.      Які були подальші дії вовка?

14.    На чиї сліди натрапляє супутник Білла?(Людини)

15.    В кінцевому результаті до чого привели героя ці сліди?

16.    Чому загинув Білл Що найбільше дивувало матросів та вчених у поведінці героя оповідання?

Темою сьогоднішнього нашого уроку є «Сильний людський характер в екстремальній ситуації». Герой Д. Лондона переживає різні почуття, що стосуються його фізичного й морального стану, та проявляє позитивні якості характеру. Герой відчуває змореність від довгої дороги, холод Білої пустелі, тугу від усвідомлення зради товариша, страх самотності, голод, який не вгамовується мізерною «їжею», біль у ногах, розтертих до крові, та замученому тілі, відчай від марних спроб роздобути їжу, виснаженість, що призводить до галюцинацій. Але в ланцюжку відчуттів намічається зміна на краще: це сміливість, виявлена під час зустрічі з ведмедем,усвідомлення нестримного бажання жити, спокій, що змінив страх, терпіння, з яким герой продовжує свій важкий шлях, сила волі у поєдинку з вовком. «Саме життя в ньому не хотіло загинути і гнало його вперед».

Джек Лондон

Справжнє ім’я

Джон Гріффіт

Народження

1876 р. Сан-Франциско

Батьки

Джон Лондон, вітчим, був фермером. Мати, Флора Келлман, мріяла бути актрисою, але нічого з цього не вийшло

Дитинство

Змалку довелося заробляти, щоб допомогти вітчимові. З десяти років розносив газети, працював на консервній фабриці, у пральні, у котельні.

Освіта

Закінчив початкову школу.

Захоплення

Море. У 17 років найнявся матросом на шхуну «Софі Сазерленд», де прибився до гурту «устричних піратів».

Рід занять

Відправився на Аляску в пошуках золота, проте, повернувся ні з чим, хворий, проте з багатьма враженнями.

Творча спадщина

«Жага до життя», «Біле ікло», «За тих, хто в дорозі» та ін.

Смерть

1916 р.



Микола Васильович Гоголь (1809-1852). 
«Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. Гоголь і Україна


  Ми маємо найкраще знати свою історію, свою культуру, свою Україну. І саме творчість М. Гоголя допоможе глибше пізнати нашу країну, нас самих.
   Тож сьогодні ми доторкнемось до незвичайних подій: загадкових, фантастичних і, безперечно, романтичних, адже тільки з піднесеним настроєм можна читати «Вечори на хуторі біля Диканьки». Розширимо наші знання щодо біографії М.Гоголя, пов’язаної з Україною, будемо характеризувати героїв, розглянемо структуру збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки», зустрінемось з героями повісті.




Цікаві факти про Гоголя

1. У  сім’ї Гоголів було дванадцять дітей: шість хлопчиків та шість дівчаток. Мати була першою красунею, яку видали заміж у 14 років за чоловіка старшого від  неї вдвічі.
2. Коли майбутній письменник навчався в школі, він добре встигав тільки в російській словесності і в малюванні. Але був слабкий у мовах, а твори писав досить посередньо.
3. Це може здатися дивним, але у Гоголя була пристрасть до рукоділля. Він любив в’язати на спицях, кроїти одяг, ткати пояса, шити шийні хустки.
4. Микола Гоголь любив готувати. Він часто пригощав друзів смачними галушками та варениками. Ще він варив особливий напій, який жартома називав «гоголем-моґелем».
5. Письменник був солодкоїжкою. Він носив у кишенях і постійно гриз шматочки цукру.
6. Гоголь завжди соромився свого носа, і тому просив художників на картинах зображувати його трішки коротшим. Тому на всіх портретах його ніс виглядає по-різному.
7. З 1836 року М. Гоголь проживав за кордоном майже десять років. Він був у Франції, Італії, Німеччині, Швейцарії, в Єрусалимі.
8. Що ви нового дізналися про Миколу Гоголя, що запам'яталося найбільше?

Виразне читання  уривка з повісті  

  Останній день перед Різдвом минув. Зимова ясна ніч настала. Глянули зірки. Місяць величаво виплив на небо посвітити добрим людям на всьому світові, щоб усім було весело колядувати і славити Христа. Морозило дужче, ніж зранку; але зате було так тихо, що рипіння морозу під чоботом чути було на півверсти. Ще жоден гурт парубків не зяпід вікнами хат, тільки місяць зазирав до них крадькома, ніби викликаючи дівчат , що прибиралися і чепурилися, хутчіш вибігати на рипучий сніг…»

 Представлення героїв

  • Вакула – (Коваль, здоровань і хлопець хоч куди козак, що осоружніший був чортові, ніж панотця Кіндрата проповідь. На дозвіллі коваль малярував, і вславлено його за найкращого маляра на всю околицю. Ще як жив покійний сотник Л...ко, то навіть він навмисне закликав його до Полтави фарбувати дерев'яного паркана коло свого дому. Коваль порозмальовував і всі миски, з яких диканські козаки сьорбали борщ.)
  • Оксана – тексту (Оксана — найвродливіша дівчина, примхлива, манірна, кокетлива, грайлива, погордлива, самовдоволена і тим не менш приваблива, бо, як підкреслює автор, їй пасують навіть її недоліки, які надалі «виліковує» всепереможна сила справжнього кохання).У яких умовах жила Оксана? (Батько, козак Чуб, був заможним, отже і його донька ні в чому не мала нестачі. Оксана звикла, що батько виконує всі її забаганки.)
  • Чорт- Спереду достоту німець: вузенька мордочка, яка безнастанно вертілася на всі боки та нюхала все, що тільки траплялося, закінчувалась, як і в наших свиней, кругленьким п’ятачком; ніжки були такі тоненькі, що коли б такі мав яреськівський голова, то він поламав би їх за першим козачком. А зате ззаду був він точнісінько губернський стряпчий в мундирі, бо в нього теліпався хвіст, такий гострий та довгий, як теперішні мундирні фалди; хіба тільки на цапиній бороді під мордою, по невеличких ріжках, які стирчали на голові, та що увесь був не більший од сажотруса, можна було догадатися, що то не німець і не губернський стряпчий, а просто чорт, якому останню ніч залишилося вештатись по білому світу та під’юджувати на гріхи добрих людей. Завтра ж, тільки-новдарять перші дзвони до утрені, побідить він, не оглядаючись,підібгавши хвоста, до свого барлога.)
  • Солоха – (Солоха – відьма, жінка років 40, мати Вакули, але вона літає на мітлі, про неї ходять різні чутки) "Вона мала від народження не більше сорока літ. Була ні гарна, ні погана із себе. Але ж уміла зваблювати найбільш поважних козаків. Вона кланялася всім, а кожен думав, що йому одному
  • Чуб – Був удівець; вісім скирт хліба завжди стояли перед його хатою. Дві пари добрих волів раз у раз висовували свої голови з плетеної повітки на вулицю й мукали, коли бачили куму-корову чи дядька,товстого бугая..."
  • Пацюк - (Посередник між нечистою силою і людьми. Він,за уявленням селян, «немного сродни черту», але свою магію спрямовує на задоволення власних потреб, лікування людей. Був колись запорожцем, проте його чи вигнали, чи сам утік, цього ніхто не знає. Але жив як справжній запорожець – нічого не робив, лише спав і їв.

Однією із сюжетних ліній повісті є кохання Оксани і коваля Вакули. Безнадійне, невзаємне почуття коваля знайшло все ж таки відгук у серці гордовитої красуні. Багато подій сталося перед цим усього за одну ніч. Але не забуваймо. Що ця ніч була Різдвяна.





Чарльз Діккенс (1812-1870). Короткі відомості про Ч. Діккенса. Історія написання «Різдвяних повістей» Гуманістичний зміст і висока людяність твору.






Словникова робота:

Гуманізм – це повага до  гідності, розуму людини

Оптимізм - погляд на життя з позитивної точки зору.

Повість –  середній за обсягом прозовий твір про важливий період із життя героя.

Пісня –    це віршований ліричний твір, що складається зі строф (ритмічно завершених частин твору).

Діккенс завжди залишився добрим і чуйним, уважним і щедрим. Відійшовши від законів жанру простого оповідання чи новели, вводить містичні елементи (духів), придумує казковий фінал, щоб твір сприймали  не тільки як авторський вимисел, сюжет  захоплював, виховував, розкривав духовну сторони читача.    Змусити можновладців стати милосердними хоча б раз на рік – така мета його «Різдвяних оповідань», які невипадково з'являються напередодні релігійного свята. Гуманістичний погляд великого оптиміста  змушує головного героя пройти складний шлях випробувань і врешті решт  розкриває в ньому риси людяності, які були ним втрачені.


«Різдвяні  оповідання» - це заклик до єднання бідних та багатих. Чи вірите ви в таке єднання? Використовуючи метод «Прес», обґрунтуйте думку. (Відповіді учнів). Під час вивчення «Різдвяної пісні у прозі» ви помітите, що духовний досвід дитинства письменника яскраво освітив героїв твору. 

 В Англії існувала традиція перед Різдвом публікувати свої твори з різдвяною тематикою. Англійці вірили у всепереможну силу Різдва.

Діккенс також написав збірку «Різдвяні оповідання», яка побачила світ у 1843 році.

Робота з паспортом твору

Автор - Чарльз Діккенс

Жанр – повість

Герої – Скрудж, родина Кретчитів, Духи

Композиція – п’ять частин

Експозиція – життя Скруджа на початку твору.

Зав’язка – поява привида Марлі.

Розвиток дії – подорожі з Духами.

Кульмінація –присутність Скруджа на власних похоронах.

Розв’язка – переродження героя.


Тема.  Р. Л. Стівенсон —  автор роману  «Острів скарбів». Історія створення роману

Переглянь відео, я думаю ти захочеш прочитати книгу!






 Історія створення роману

Пасинок Стівенсона Ллойд дуже любив малювати, і письменник якось запропонував йому позмагатися у малюванні картинок. “Так одного разу я намалював карту острова; вона була старанно і (на мій погляд) гарно розмальована; вигини її надзвичайно захопили мою уяву. Я кинув задумливий погляд на карту свого “Острова Скарбів”, і серед вигаданих лісів заворушились герої моєї майбутньої книги. Засмаглі обличчя їх і блискотлива зброя висовувалися із найнесподіваніших місць; вони билися і шукали скарби на декількох квадратних дюймах цупкого паперу. Я не встиг опам’ятатися, як переді мною з’явився чистий аркуш, і я склав перелік розділів”.

Стівенсон дуже захопився своїм романом. Він узяв за правило кожного дня писати по одному розділу, а потім читати їх Ллойду і батьку. “Я розраховував, що слухати мене буде один школяр, а виявилося, що їх два. Мій батько загорівся відразу всією силою своєї романтичної і самобутньої душі. Мало того, що кожного дня він вислуховував із захопленням новий розділ, він став моїм завзятим співавтором. Коли настав час перерити скриню Біллі Бонса, він мало не цілий день просидів, складаючи на конверті ділового листа опис її вмісту”.

Так батько, відомий будівельник маяків, який завжди мріяв, щоб син продовжив його справу, вперше визнав Роберта Льюїса справжнім письменником.

Подальше життя Стівенсона було пов’язане з островом Самоа, що у Тихому океані. Саме туди він разом з родиною був змушений переїхати, рятуючись від хвороби. Письменника оточували туземці, не здатні жодного рядка прочитати з його книг Але це не заважало їм ставитися до Стівенсона з величезною повагою і любов’ю.

    • Я любив цю землю милу,
    • Жив щасливо, вмер щасливий.
    • І на камені простому
    • Викарбуйте ви потому:
    • Повернувсь моряк додому, -
    • З пагорбів прийшов щасливий
    • (Пер. М.Стріхи)

Стівенсон ніколи не був моряком насправді. Проте, назвавши себе ним, він анітрохи не покривив душею. Життєвий шлях цієї мужньої людини, яка перемогла свою долю, назавжди переплівся з сильними і сміливими героями,  які борознили морські простори.

“Я з честю підняв рукавичку, яку кинула мені доля, і переміг у битві з життям”, - розповідав про свої стосунки з долею всесвітньо відомий англійський письменник Роберт Льюїс Стівенсон. Так, автор “Острова скарбів” відмовився бути “лялькою на шворках у руках судьби” і кинув їй виклик.

Усім своїм життям і творчістю письменник відкрив незаперечну істину, що світ нудний лише для нудних людей, а той, хто уміє радіти життю, той завжди знайде можливість поринути у світ реальних чи вигаданих пригод, щоб відчути усі принади яскравого, цікавого життя.

Літературний диктант

1. Складний за будовою прозовий ( рідше віршований) епічний твір, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія формування багатьох персонажів            

2. Твір, в якому є географічна помилка називається … 

3. Капітан шхуни «Пілігрим»…  

4.Автор оповідання «Любов до життя»  ….

5. Місце золотошукачів… 

6. Шотландський поет, який оспівував мужність… 


Байка у світовій літературі

 Тема: Жан де Лафонтен (1621-1695). «Зачумлені звірі».

Я їх вдруге народив

І духом рідним збагатив.

М. Годованець

Тоді людина стає кращою, коли ви покажете їй, яка вона є.

А. Чехов

Прослухай виразне читання байки, прочитай теж.




















            Міфи  

Переглянь урок, розкажи, що ти взнав про







міфи Давньої Греції    

Переглянь та перекажи побачене.   



 






Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо"

“Міо, мій Міо” аналіз Жанр. Казкова повість (фентезі)
Тема – пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні.
Ідея – віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших.
Герої “Міо, мій Міо
Сонячний світ добра: Міо, Бенко, тітка Лундін, тато-король, Юм-Юм, Ірі, Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи
Світ зла і темряви: Тітка Едля, дядько Сікстен, лицар Като, вивідувані, вартові
“Міо, мій Міо” сюжет
Експозиція. Життя Буссе в родині опікунів
Зав’язка. Тітка Лундін дає Буссе яблуко та лист і Джин перевозить Буссе до Країни Далекої
Розвиток дії. Буссе – Міо в Країні Далекій знаходить батька-короля; друзі та помічники Міо, відповідальність Міо за її долю жителів Країни Далекої
Кульмінація. Міо долає страх і приймає рішення боротися з лицарем Като. Випробування героя на шляху до замку лицаря Като
Розв’язка. Перемога Міо над Като, звільнення дітей
Епілог. Повернення додому, щасливе життя Міо у Країні Далекій Проблематика. Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування
Конфлікт твору. Втілення зла – жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра Символи “Міо, мій Міо”
Символи “Міо, мій Міо”  Образ колодязя що ввечері шепоче – «Це колодязь забутих казок і пісень, таких, що їх колись давно розповідали й співали на світі, а потім так само давно забули. Тільки цей Колодязь, що шепоче ввечері, пам’ятає їх геть усі». Образ колодязя є символом народної пам’яті, життєвої мудрості фольклору і народ-них традицій. Почути його казки та пісні може тільки дитина з чистим серцем. Поки є такий невичерпний колодязь, народ з нього черпає силу протистояти злу. Маленька сіра пташка у замку Като – душа лицаря Като, яка звільнилася з кам’яного полону
Моральні цінності, проголошені в повісті:
·        дорослі мають прагнути творити країну Далеку в реальному світі;
·        Любов, Дружба перемагають зло та ненависть; природа завжди служить добру;
·        кам’яні серця дорослих перетворюють дітей на нещасних самотніх «птахів»;
·        люди мають завжди пам’ятати, що зло шкодить в першу чергу їм самим;
батьківська 







Тема. Роберт Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки Гуманістичний зміст оповідання- віра в перемогу людського розуму

Опрацюй біографію Роберта Шеклі, склади анкету чи план

— Роберт Шеклі народився 16 липня 1928 р.у Нью-Йорку в районі Бруклін, а виріс у містечку Мейплвуд, штат Нью-Джерсі. Після закінчення середньої школи він поїхав у Каліфорнію: пробував свої сили в якості розсильного, буфетника й навіть
садівника. З 1946 по 1948 рр. Шеклі служив в армії США в Кореї, де був редактором  полкової газети Демобілізувавшися, повернувся до Нью-Йорка, де вступив до Нью-Йоркського університету;1951 року здобув ступінь бакалавра мистецтв.У наступні роки він продавав свої оповідання всім науково-фантастичним журналам, таким чином опубліковано кілька сотень його творів, більшість — у журналі «Саіаху».1954 року Шеклі отримав нагороду «Найкра-
щий дебют» — найвище звання найбільш перспективному молодому письменникові-фантасту. Багато досвідчених колег по перу й критики ви-
знавали Роберта Шеклі найкращим фантастом 1950-1960-х рр. Шеклі швидко завоював визнання та популярність саме як майстер короткого оповідання.
Однак зоряний час журнальної прози в США 1960-х рр. закінчився з появою й масовим поширенням телебачення. У кожному будинку кількість журналів зменшилася, чимало журналів припинили своє існування. Настали скрутні часи
для авторів короткої прози. Тоді Шеклі спробував себе у великих літера-
турних формах відповідно до вимог літературного  ринку. Згодом Роберт Шеклі оселився в Портленді, штат Орегон. Іноді приїздив до Росії, оскільки там здебільшого мешкали його шанувальники.
В останні роки письменник жив на Ібіці. Шеклі писав небагато, майже не видавав твори, жив скромно, хворів, часто потребуючи матеріальної допомоги.
Пам'ятаючи про свою популярність у Росії і в Україні (куди він неодноразово приїжджав на запрошення як почесний гість), Роберт Шеклі  розглядав можливість оселитися на чорноморському узбережжі — у недорогому, теплому й ро-
мантичному місці, що сприяло б творчості. Однак цим планам не судилося збутися.
Навесні 2005 року під час візиту в Україну на літературний конвент «Портал» стан здоров'я Шеклі внаслідок застуди, перенапруження та похилого віку погіршився, і він був госпіталізований. Шеклі не зміг знайти свою обов'язкову медичну стра-
ховку, не мав можливості сплатити за лікування самостійно, і його борг у дорогій приватній клініці (10 тисяч доларів) був сплачений відомим україн-
ським політиком. Також був організований збір коштів, що допомогло йому повернутися до СІЛА в супроводі й під наглядом українських лікарів.В Україну за ним приїжджала його дочка Ганна.Роберт Шеклі не зміг одужати й пішов із життя 9 грудня 2005 р. в Покіпсі, штат Нью-Йорк, у лікарні, у віці 77 років, через два тижні після операції.

Переглянь відео











Роберт Шеклі «Запах думки» (1953)

Анкета оповідання
1. Автор. Роберт Шеклі (1928-2005)
2. Назва. «Запах думки» (1953)
3. Герої: космічний поштар Лерой Кліві, звірі без вух та очей: білка з темно-зеленим хутром, жовто-бура пантера, вовки зеленого кольору, дятел, стерв’ятники
4. Місце та час дії. Зоряне скупчення Сергон, киснева планета З-М-22 (три дні)
5. Сюжет. Головний герой Лерой Кліві через космічну аварію опинився на незнайомій планеті без засобів до порятунку. Героя здивувало, що тварини на планеті сліпі та глухі, вони  спілкуються завдяки телепатії. Він робить спробу керувати своїми думками та придумує різні способи порятунку. Силою думки він бореться з пантерою, вовками, стерв’ятником, уявляє себе самицею пантери, змією, пташкою, кущем, трупом. Останнім зусиллям волі він змушує хижаків відступити,  уявивши себе вогнем.

Він  став телепатом, який переміг інопланетних тварин і здивував рятувальників, що прибули йому  на допомогу. Їх здивувало те, що на тілі Лероя Кліві не було жодного опіку, хоча він перебував  в епіцентрі пожежі.
6. Жанр. Фантастичне оповідання
7. Тема. Про небезпеки, які чатували на космічного поштаря на незнайомій планеті; як Людина, залишившись сам на сам із дикою природою, виходить переможцем без сторонньої допомоги; як людина може змінити світ силою власної уяви
8. Ідея. Уславлення необмежених можливостей людського розуму, сили духу, волі, творчої уяви, неординарного мислення людини, яка здатна здолати всі перешкоди на своєму шляху. Ніколи не можна втрачати самовладання, слід боротися за своє життя та здоров’я.
9. Конфлікт. Протистояння головного героя Кліві та позаземної фауни; внутрішня
боротьба героя зі своїми страхами.
9. Гуманістичний зміст оповідання. Людина — не вбивця всього живого, бути сильним не означає знищувати тих, хто слабший. Людина майбутнього — господар не тільки своєї планети, а й далекого Космосу.
10. Висновок. Оскільки світ змінюється, Роберт Шеклі показує нам, якою має бути людина майбутнього, щоб могла вижити у боротьбі із невідомим.


Домашнє завдання:

1.Подумайте над питанням: «Що з фантастичних припущень Р.Шеклі стало реальністю?»
2.Складіть (усно або письмово) власне оповідання про пригоди Ліроя Кліві на іншій планеті. Намалюйте ілюстрації до свого твору.
3.Створіть «портфоліо оповідання»  або  «портрет героя» твору «Запах думок».

Тема. Духовне і фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.

Анкета Лероя Кліві - головного героя оповідання Р. Шеклі «Запах думки»

1. Ім’я героя Лерой Кліві
2. Вік. Молодий чоловік або людина середнього віку
3. Професія. Поштар, командир поштоліту-243
4. Місце проживання героя. Земля
5. Екстремальна ситуація, в яку потрапив герой: аварійна посадка на незнайому планету з наявністю кисню, а значить, життя; залишився без корабля, без їжі, без зброї, без зв'язку; зустрівся з новим видом «вистежування» здобичі (за допомогою телепатії); опинився на крок від загибелі
6. Дії героя, поведінка в цій ситуації: розраховує лише на себе, на свій розум; не розгубився, не впав у відчай, став спостерігати, напружено думати, аналізувати, шукати вихід
7. Уявні перетворення героя: пантера→пантера-самиця→пантера →змія→пташка→кущ →труп → смолоскип → бурхливе полум’я
Тварини
Уявні перетворення Кліві
Результат
Пантера
пантера-самиця
пантера-відступила
Вовки
вовчиця→пантера→змія
вовки відскочили
Пантера і Вовки
птах
Хижаки втратили інтерес
Дятел
кущ
Птах почав клювати «стовбур»
Стерв’ятники
труп
У стерв’ятників з’явився апетит
Пантера і вовки
смолоскип
Пантера й вовки втекли
Всі тварини
пожежа, бурхливе полум’я
Повна перемога над тваринним світом
Результат: «Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг... Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?»
9. Риси характеру героя - Відважний, відданий своїй справі (зберіг пошту), сильний духом, розумний, розвинена уява, спостережливий, винахідливий, кмітливий, цілеспрямований, оптиміст, телепат, любить життя, почуття гумору, уміє орієнтуватися в ситуації

Порівняння героїв – Тома (Р.Бредбері «Усмішка») і Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)
Том (Р.Бредбері «Усмішка»)
Спільні ознаки
Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)
дитина
ü Події майбутнього. Жертвами технічної катастрофи.
ü Не скоряються обставинам і перемагають їх.
ü Критичне ставлення до дійсності.
ü Самовдосконалення.
ü Уміння бачити не очима, а душею.
ü Уява, фантазія, розум.
дорослий
Потрапив у незвичайну пригоду добровільно
Потрапив у незвичайну пригоду через аварію.
Діяв майже підсвідомо, підкоряючись натовпові.
Діяв свідомо, обмірковуючи кожен крок
Рятує залишки культури
Рятує власне життя
Конфлікт: між героєм і світом (Том і натовп городян)
Конфлікт: Кліві та позаземна фауна
«майбутнє людства»
пересічна людина


ХАРАКТЕРИСТИКА КЛІВІ З ТВОРУ “ЗАПАХ ДУМКИ”

Джерело: https://dovidka.biz.ua/harakteristika-klivi-z-tvoru-zapah-dumki/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Тема. Рей Дуглас Бредбері.. Тривога за  руйнування духовних цінностей

— Яким ви бачите наше суспільство, цивілізацію через 100, 200 років?
 Намагався уявити майбутнє людської цивілізації й американський письменник Рей Дуглас Бредбері. Його твори належать до наукової фантастики, яка принципово вирізняється із загальнофантастичної традиції тим, що змальовує реальний світ, який перетворюється не за помахом чарівної палички, а за законами науки.
переглянь відео


Переглянь презентацію. 


                               

Склади анкету письменника                      

  

Бредбері належить до тих письменників, які всю свою творчість, весь свій талант обертають на благо людства, його сьогоднішнього і завтрашнього дня. Майже в кожній книзі Рея Бредбері, майже в кожному оповіданні звучить тривожний сигнал лиха. Письменник бачить свою роль в тому, щоб, поки не пізно, попередити людей, які населяють Землю, про небезпеку, що над нами нависла, примусити їх протистояти злу

Прочитай:   Мистецтвознавча довідка


Розповідь про картину “Джоконда”.
Леонардо да Вінчі (1452-1519) – італійський художник, поет, інженер, математик, механік, філософ.
Одна з найвидатніших картин художника “Джоконда” (1503-1506р.) 
(Ліза ді Антоніо Марія ді Нользо Герардіні, дружина Франческо Джокондо).
Зберігається вона в Луврі (Франція). На полотні зображено прекрасну жінку, яка загадково всміхається. Що криється за цією усмішкою?
Жінка на картині – немов жива, це відчувається в усьому: в руках, які спокійно лежать; у волоссі під прозорою накидкою, у складках одягу. Надзвичайне – це очі Мони Лізи, які пронизали століття, вони проникають у саму душу, вона ніби розмовляє з вами. Контраст між уважним поглядом та усмішкою на вустах вказує на протиріччя її переживань. Художникові вдалося передати відчуття безперервної мінливості людської міміки при спокійних очах, що уважно і спокійно дивляться на вас. Леонардо вдалося майже неможливе: він надав обличчю і погляду Джоконди такий вираз, що здається, ніби вона сама розглядає глядача, сама забирає в нього душу. І хоч як ви б не намагалися уникнути її погляду – це просто неможливо. Він змушує вас споглядати себе, бо ви ті за ким споглядає Джоконда.
Тож Джоконда не так відповідь, як запитання, спрямоване до людини. А за цим її німим запитанням стоїть сам художник.
Останні наукові дослідження стверджують, що на картині Леонардо да Вінчі зашифрував своє знання про майбутній світ, м’яко, іронічно ставлячись до передбаченого ним майбутнього. Джоконда – це сповідь художника у фарбах, його розумінні людини, світу, самого себе, Бога і Диявола, всього сущого що знаходить утілення в людині, “Бог і Диявол” – це зображення. А поле їх битви – серце Джоконди “відображення цієї битви” – її обличчя “


 переглянь буктрейлер до новели "Посмішка"







Отже, сьогодні ми вирушаємо у подорож на машині часу. І наша зупинка – 2061 рік.
Осінь 2061 р. Холодно. Велике місто. Точніше те, що від нього залишилося після атомних бомбардувань. Між руїн будівель утворилася довжелезна черга. Обірвані, голодні, злі люди не можуть дозволити собі погрітися.

-         А чому ми саме зупинилися у 2061 році?
-         Яке ваше враження від прочитаної новели?
-         Де і коли відбувається дія? ( на Землі у майбутньому 2061 році)
-         Яким побачив автор майбутнє у творі? Що ви скажете про такий твір? 
-         Якими змальовано людей? Наведіть цитати з тексту. 
-         Навіщо люди так рано зібралися на площі? 
Ø Що вже знав про картину Грісбі, людина з черги?
Ø Що вже знав про картину Том?
Ø Як Грісбі пояснює Тому, чому всі повинні плювати на картину?
Ø В чому Грісбі бачить перешкоду на шляху до щасливого життя? -      Чи погоджуєтеся  ви з ним?


Ø Чому Том не міг плювати?
Ø Чим можна пояснити вчинок Тома? Чи доречні тут слова „ Сила мистецтва"?
Ø Як ви  розумієте ці слова?

Ø Від чого застерігає людей Рей Бредбері?
Завдання 1. Оберіть, будь ласка, із запропонованих у словничку слів, ті які б схарактеризували ваші враження від побаченого і почутого та розподіліть їх за групами.
Враження
Почуття
уламки
страх


Словничок слів.  Страх,  тривога,  безнадія,  руйнація,  безвихідь,  уламки,  руїни,  безглуздя,  розорення,  кошмар,  моторошність,  жахіття.

Уроки для людства від Бредбері.
Зберегти мир, не допустити екологічної катастрофи.
Зберегти своє істинне людське обличчя. (щоб не стати частиною такого бездушного натовпу)
Людина з чутливим серцем врятує світ.

Отже, Бредбері , ставлячи питання „Що може статися з людьми в майбутньому?” застерігає: дивіться, що очікує людство, якщо  дати волю жорстокості, ненависті, злості.
І тільки від нас з вами залежить можуть статися ті події реальними, чи ні. Чому у Бредбері героями багатьох творів є саме діти, тому що на них він покладає надії. Багато чого залежить саме від вас. Ви будете жити в 2061 році. І я бажаю вам життя щасливого і прекрасного, щоб ви часто посміхалися і дарували свою радість іншим.
Запитання до учнів.
- А як ви думаєте, що потрібно робити для того, щоб події, описані у творі ніколи не стали реальністю? Якою має бути людина, щоб збудувати щасливе життя на Землі?


Складіть пам'ятку для людства.

Дом. завдання:  Характеристика образу Тома із новели, скласти 5 запитань до Тома. 












         




Експрес-урок. Мацуо Басьо. До підручника «Зарубіжна література 6 клас», К.: Грамота, 2019.


Біографія та аналіз хайку японського поета Мацуо Басьо




Чехов Антон Павлович. Краткая биография






                                           Міфологія




  
Поняття про міф. Основні групи міфів

З давніх-давен люди намагалися пояснити світ, природу та своє місце в навколишньому середовищі. Так виникли міфи, що є особливим способом мислення, утіленням колективної свідомості народу, відображенням уявлень і вірувань давніх людей. Міф у перекладі з грецької означає слово, чутка, звістка, розповідь. Від цього слова походить поняття міфологія — 1) сукупність міфів; 2) наука, завданням якої є вивчення міфів.
У багатьох народів можна знайти подібні міфи — про виникнення світу й людства, природні явища, богів і героїв. Це зумовлено тим, що давні люди в різних куточках Землі намагалися дати пояснення різним явищам природи та незбагненним подіям. Буття людини, природні стихії, рух планет і плин часу — усе це давало ґрунт для виникнення міфів. Вони були не тільки результатом людської фантазії, а й художнім (поетичним) переосмисленням історії, досвіду попередніх поколінь, реальних подій, що колись відбувалися.
За змістом міфи умовно поділяються на такі тематичні групи:
  • міфи про створення та будову світу;
  • міфи, які пояснюють виникнення якогось явища в природі чи в людському суспільстві;
  • міфи, у яких викладено вигадані історії про минувшину;
  • міфи, пов’язані з календарними обрядами, магічними дійствами відповідно до природного циклу;
  • міфи про богів, у яких утілено уявлення давніх людей про явища природи та людські якості;
  • міфи про подвиги героїв;
  • міфи про загибель цивілізації, кінець світу та ін.
< div style="background-color: white; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; padding-left: 15px; padding-right: 15px; text-align: justify;">
Образи, що використовуються в міфах, називаються міфологічними. У них у конкретній формі втілено уявлення давніх людей про світ, природу, ідеали. Міфологічні образи є традиційними для певного народу. Разом із тим чимало міфологічних образів стали вічними для різних народів.


Есхіл  "Прометей прикутий " дивитись мультфільм

Раджу переглянути



1 коментар:

  1. Моє свідчення Привіт всім. Я тут, щоб засвідчити, як я отримав позику від містера Бенджаміна після того, як я кілька разів звертався до різних кредиторів, які обіцяли допомогти, але вони мені ніколи не дали позику. Поки мій друг не познайомив мене з містером Бенджаміном Лі, пообіцяв мені допомогти, і справді він зробив так, як обіцяв без будь-якої форми зволікання. Я ніколи не думав, що є ще надійні кредитори, поки я не зустрівся з містером Бенджаміном Лі, який справді допомагав позика і змінила мою переконання. Я не знаю, чи потребуєте ви якимось чином справжнього та термінового кредиту. Будьте вільні зв’язатися з містером Бенджаміном через WhatsApp 1-989-394-3740 та його електронну пошту: lfdsloans@outlook.com дякую.

    ВідповістиВидалити